Tuesday, November 2, 2010

Kenangan Abadi

Salam,
Hari nie nak citer sikit pasal cahaya mata kami pertama iaitu ADAM HAIQAL. Dilahirkan pada 13082008 jam 7.40pg di PPUM seberat 3.00kg. Baby chumel yang membawa seribu kebahagian dan kegembiraan kepada ayah dan ibu. Tapi Allah lebeh menyayangi arwah. Kami hanya sempat melihat kelatahnya selama 9 bulan sahaja. Kelincahan, kenakalan, senyuman, dan gelak ketawanye sentiasa bermain di fikiran kami sekeluarga hingga hari ini.

Trajedi 22 May menjadi hari terakhir aku menatap wajahnye. Kejadian yang tak di sangka membawa kesedihan kepada kami sekeluarga. Beberapa hari sebelum kejadian aku melihat arwah begitu manja denganku. Mungkin di sudah mengetahui masanye sudah tibe. Aku redha dengan pemergianye dan berharap kejadian yang sama tak kan berulang kembali. Aku akan menjaga anak kedua ini dengan penuh kasih sayang dan perhatian yang sepenuhnya. Insyallah. Kini dan hampir 6 bulan arwah tiada di sisi. Kalu dia masih hidup tentu sekarang dan pandai berjalan dan makin ligat.


Ibu dan ayah harap kamu aman di sana tunggu ayah dan ibu di sana. Al-fatihah untuk Arwah Adam Haiqal. Semoga rohnye dicucuri rahmat.

Wajah Chumel Kesayangan Ibu
Sayang Kamu

Gambar Kenangan Terakhir [9bulan]


* mengarang sambil menitiskan air mata teringat arwah* ibu rindukan kamu.. (T_T)




7 comments:

  1. sedih. (tetap mengalirkan air mata)

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..anak kkak rupanya..sedih sy dgr berita ni dulu huhu..sabar ya kak..Allah lebih sygkan arwah Adam Haiqal..Al-Fatihah

    ReplyDelete
  3. semoga akk sabar tempuh dugaan ni..Allah ternyata lebih sayangkan adik adam haiqal..semoga rohnya dicucuri rahmat..

    ReplyDelete
  4. sutera : insyallah TQ sutera...
    baby@kitty : Tq

    ReplyDelete
  5. walaupun baru thu ari nie..hawa doakan smoga haiqal rohnye dicucuri rahmat amin ..

    ReplyDelete
  6. moga akak sentiasa tabah menghadapi dugaan hidup ini.Setiap dugaan yg diberi oleh ALLAH SWT tu ada hikmahnya.mudah2an..rohnya dicucuri rahmat.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...